3D Vision and Mobile Robotics Research Group

Virtuális és kiterjesztett valóság rendszerek

Az alábbi témák alapvetően magas szintű feladatok, sokszor hardver és szoftverfejlesztéssel is járnak. Alapképzéses hallgatóknak nem ajánljuk, de mesterképzésben is inkább az elhivatottabb hallgatók jelentkezését várjuk.

VR ceruza fejlesztése kevert valóság rendszerekhez

A feladat egy olyan eszköz kialakítása, amelyet a felhasználó a kezében tartva virtuális környezetben képes rajzolni, illetve egyéb grafikus műveleteket elvégezni. A megvalósítás során kamerakép alapú pozicionálás megvalósítása a cél, de szükség van a ceruzán elhelyezett egyszerű kezelőfelület (1-2 nyomógomb) kialakítására is, amelynek jeleit szintén el kell juttatni a számítógépbe.

6DoF Mágneses követőegység fejlesztése

A feladat egy lehetőség szerinti nagy pontosságú mágneses követőrendszer kifejlesztése. A rendszer kialakítása során el kell készíteni egy elektromágneses adó és egy vevő berendezést, majd a vevő jelei alapján a 6DoF információkat meghatározni. A meghatározás komoly matematikai ismereteket feltételez.

Haptikus megjelenítő eszköz fejlesztése

Cél egy kétpontos haptikus megjelenítő egység fejlesztése. Két visszacsatolt transzlációs motor segítségével a feladat egy olyan eszköz megalkotása, amellyel különféle keménységű anyagok haptikus érzékelését lehet szimulálni.